Home Podnikatelský rozvoj 7 způsobů, jak zvýšit prodej pomocí email marketingu
7 způsobů, jak zvýšit prodej pomocí email marketingu

7 způsobů, jak zvýšit prodej pomocí email marketingu

367
0

Správně nastavený email marketing pomáhá nejen v komunikaci a budování důvěry ve Vaši značku a produkty, ale zároveň může znásobit Vaše příjmy.

V principu jde o to, oslovit správnou nabídkou správné zákazníky. Poslat jim v pravý čas neodolatelnou nabídku a umožnit jim produkt jednoduše objednat a zaplatit.

Připravil jsem pro Vás tedy 7 způsobů, které Vám pomohou podpořit prodej služeb nebo produktů.

Rozšiřte svou databázi o správné kontakty

Stanovte si, kdo je Vaším ideálním zákazníkem. Co dělá, kde se pohybuje, jak komunikuje. Pokud se Vám podaří zjistit, kde jsou Vaši zákazníci, můžete tam směrovat svoji pozornost a svoje marketingové kampaně. Získáte tak kontakty na lidi, kteří se zajímají o to, co děláte. S dobrou péčí se dříve nebo později mohou stát Vašimi zákazníky.

Na místa, kde se pohybují, potom vložte formulář na kontakty. Připravujete pravidelný newsletter? Umístěte na svůj web formulář k jeho odběru. Připravte ebook, brožuru nebo jiný hodnotný obsah a vložte ho na své stránky. Zájemce si ho může stáhnout výměnou za email.

V dnešní době jsou také hojně na webových stránkách umístěna vyskakovací okna (popup). Na nich také můžete nabídnout vytvořený ebook případně jinou odměnu za registraci k odběru novinek. Může jí být i sleva na první nákup ve Vašem eshopu.

Vaši zákazníci jsou na Facebooku i dalších sociálních sítích. Vytvořte si na těchto sítích firemní profil a nové „fanoušky“ z těchto sociálních sítí směrujte na své stránky, kde se mohou registrovat.

Propojte prodej s email marketingem

Některé mailingové nástroje prodejní modul nabízejí ve svém základu. U některých nástrojů je možné ho propojit. Díky těmto prodejním modulům můžete přímo do svých emailových kampaní vkládat tlačítka pro zakoupení Vašich produktů nebo si můžete vytvářet samostatné prodejní stránky.

Výhodou spojením s mailingovým nástrojem je hlavně to, že ihned po zakoupení je nový zákazník uložen do databáze kontaktů. Zároveň u každého zákazníka máte přehled o objednávkách, které udělal. Těchto údajů pak můžete využít při přípravě dalších emailových kampaní a cílit tak své emaily na ty správné zájemce třeba podle jejich zájmů.

Pokud navíc emailingový nástroj umožňuje automatizaci, může být celý prodej automatizován od přijetí objednávky až po zaslání daňového dokladu po zaplacení. Automat zároveň dokáže digitální produkt po zakoupení zaslat. U fyzických produktů je možné předat tipy k užívání a tak zvýšit nadšení z nového nákupu.

Umožněte nákup na mobilních zařízeních

Velká část zákazníků čte prodejní emaily na svých chytrých telefonech. Pokud je nabídka zaujme, chtějí rovnou kliknout a produkt si objednat. Pokud jim to neumožníte, můžete ztratit značnou část objednávek.

Když začneme u Vašich emailů, tak si zkontrolujte, jestli se dobře zobrazují na mobilních telefonech i tabletech. K tomu můžete využít například responzivní šablony u emailů. Například na běžném počítači jsou 3 produkty vedle sebe a na mobilu jsou pěkně v řádcích pod sebou. Pokročilé techniky umožňují dokonce zobrazovat na mobilech jinou nabídku než na počítači.

I samotná prodejní stránka musí být optimalizovaná pro zobrazení na mobilních zařízeních. Na prodejní stránce musí být přehledně vidět, jak si produkt objednat. A celý prodejní proces musí být maximálně jednoduchý.

Segmentujte své kontakty

Neházejte všechny své kontakty do jednoho pytle. Segmentujte je podle toho, odkud jste je získali, jaké produkty si od Vás už koupili. Nebo o jaké informace projevili zájem.

Když budete mít své kontakty roztříděné do skupin, snadno pak pro každou skupinu připravíte tu správnou nabídku.

Jeden z mých klientů prodává finančním poradcům, zájemcům o podnikání na internetu a podnikatelům. Díky tomu, že ví, o co má daný kontakt zájem, může směrovat reklamní kampaně pouze na ty, které daná nabídka může zajímat. Jednak díky tomu neotravuje všechny a druhak může zároveň propagovat několik produktů zároveň.

Dále můžete například vybrat skupinu velmi aktivních zákazníků, kteří u Vás nakupují pravidelně a připravit pro ně speciální nabídku. Pokud bude navíc časově omezená, časová naléhavost pomůže zvýšit prodej. Základem je cílení na tu správnou skupinu kontaktů.

Připravte jasnou výzvu k akci

Ve svých emailech dejte příjemci jasně vědět, co chcete, aby udělal. Výzva k akci musí být jasná a stručná. Například:

  • Registrujte se teď
  • Klikněte a získejte slevu 20%
  • Chci získat slevu 15%
  • Získejte dopravu zdarma
  • Zadejte svůj email a získejte ebook

Vyzkoušejte také obměnit výzvu k akci (např. pomocí A/B testování) a sledujte, jak se změní statistiky. I nepatrná změna jednoho slova může znamenat zvýšení konverze o několik procent.

Zjednodušte nákupní proces

Připravte pro své zákazníky doslova zážitek z nakupování. Čím jednodušší nákupní proces budete mít, tím méně objednávek zůstane v nákupním košíku nedokončeno.

Celý proces musí být jasný a přehledný. Prodejní stránka musí korespondovat s obsahem a vzhledem newsletteru. Zákazník tak má stále pocit, že ví kde je.

Pokud máte e-shop, průchod nákupního košíku by měl být co možná nejkratší. Když do něj přidáte navigační lištu, zákazník uvidí, v jakém kroku se nachází a kolik ho ještě čeká. Stejně tak nechtějte po zákazníkovi vyplňovat přebytečné údaje, nenuťte ho za každou cenu k registraci. Vytvořte mu ji automaticky z údajů, které vyplnil.

Odstraňte ze prodejních stránek zbytečné bannery a odkazy, které by mohli zákazníka mást a odvést na jiné stránky webu případně jiný web. Velmi pravděpodobně se totiž už k dokončení objednávky nevrátí.

Jeden z mých zákazníků natočil krátká videa (do 30 sekund), kde přesně popisuje, co má daný člověk udělat, aby se posunul dále. Díky tomu se nakupující jednoduše dostali k produktu a snížil se počet nezaplacených objednávek.

Znovu oslovte ty, kteří vyjádřili svůj zájem

Velmi často se stává, že zákazník z nějakého důvodu nedokončí objednávku. Kliknul na odkaz v mailingu a projevil zájem o Váš produkt. Ale na samotné prodejní stránce třeba nenašel dostatek informací, řekl si, že počká nebo byl prostě vyrušen.

V těchto případech nám pomáhá remarketing ať už na Facebooku tak v Adwords nebo Skliku. Ale to všechno je placená služba. Využijte také následné opakování nabídky v rámci email marketingu.

Po několika hodinách nebo dnech takovému člověku můžete poslat email, kde ukážete další výhody produktu, na který kliknul. Také můžete přidat akční nabídku na tento produkt v podobě slevy nebo poštovného zdarma. Jenom pozor, aby to tak nebylo vždy. Lidé si takové akce pamatují a začali by je hojně využívat.

Kvalitní mailingové nástroje jako Clipsan tento proces dokáží zajistit automaticky. Možná bude potřeba konzultovat jeho první zprovoznění, ale výsledek je pak dlouhodobý a vyplatí se.

A další způsoby?

Tak to bylo 7 způsobů jak zvýšit prodej. Existuje jich mnohem více. Nezáleží ani tak na tom, jestli prodáváte fyzický produkt nebo digitální produkt. Záleží na Vaší kreativitě.

Princip je stejný. Pokud svoji prodejní nabídku pošlete tomu správnému zájemci a umožníte mu jednoduše produkt objednat, bude to mít pozitivní vliv na Váš zisk.

Václav Krajňák

 

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.