Home Podnikatelský rozvoj Soustřeďte se na jádro podnikání
Soustřeďte se na jádro podnikání

Soustřeďte se na jádro podnikání

215
0

Velké firmy často nabízejí celou řadu služeb, které spolu souvisejí třeba jen okrajově. Pro živnostníky a malé firmy je však stěžejní, soustředit se jen na jednu službu (maximálně dvě), tedy na jádro svého podnikání. Abyste byli úspěšní, je potřeba se soustředit na to, co je základem podnikání a co vás živí.

Důvod je jasný. Chcete-li se zaměřovat na více aktivit a konkurovat tak velkým firmám širokou nabídkou, pravděpodobně se to odrazí na poklesu kvality jednotlivých služeb a také na nedostatku zdrojů. Těžko budete konkurovat velkým firmám. Vaše šance je právě v utužování jádra podnikání. Můžete být nejlepší designér, ale těžko budete nejlepší designér, copywriter, programátor a marketér v jednom.

Co je jádrem vašeho podnikání?

Dokážete si na tuto otázku jednoduše a jasně odpovědět? Jestliže ano, je to v pořádku. Jestliže se však rozpovídáte a zjistíte, že toho děláte a chcete nabízet příliš, pak doporučuji zúžit svůj záběr a opravdu se soustředit na to hlavní. Na to co vás nejvíce baví, co má budoucnost a z čeho plyne dlouhodobý příjem. Máte-li jasné jádro podnikání, jednodušeji si také budete budovat dobré jméno, které je tou nejlepší reklamou vašich služeb.

Při odpovědi na otázku, co je jádrem vašeho podnikání, vám pomůže podnikatelský záměr. Jestliže jej nemáte sepsaný, určitě se nad ním alespoň zamyslete. Vyplatí se vám se na chvíli zastavit a sepsat si svou vizi podnikání a vytvořit jeho dlouhodobou strategii. Podnikatelský záměr vám může být oporou a také zrcadlem vašeho podnikání. Jednou za čas do něj nahlédnete a uvidíte, jestli jdete směrem, kterým chcete. Samozřejmě jej můžete v průběhu let revidovat, doplňovat a opravovat.

Děláte dvě nesouvisející činnosti?

Někteří živnostníci rozvíjejí zároveň dvě činnosti, které spolu nesouvisejí vůbec nebo souvisejí jen okrajově. Například prodej kosmetiky a účetnictví nebo zahradnické služby a tvorba reklamních textů. Na jedné straně se takovým živnostníkům zvyšují náklady na propagaci, musí mít vybavení na dvě činnosti apod. Na druhou stranu dvě povolání jsou ještě únosné a přináší i své výhody.

Takového programátora může programování bavit, ale chybí mu pohyb a čerstvý vzduch. Proto se může rozhodnout, že se bude věnovat programování jen tři dny v týdnu a dva dny se bude věnovat například truhlařině. Věřte tomu, že i když se mu zvýší náklady, bude spokojenější, než kdyby seděl celý pracovní život jen za počítačem.

Jádro podnikání

Soustředit se na jádro svého podnikání je velmi důležité. Upevníte si tak základ, to co vás živí a to co vás dovedlo až do fáze, kde se vaše podnikání nachází. Nevíte-li jasně, co je základem vašeho podnikání nebo je to více věcí najednou, zamyslete se a určete si své priority. Pomůže vám s tím i váš osobní podnikatelský záměr. Čím jednodušší je jádro vašeho podnikání, tím lépe.

Jestliže vás téma oslovilo, možná si rádi přečtete podobný článek na téma Budování dobrého jména.

Zajímá vás toto téma? Máte jakékoliv připomínky či dotazy? Rozepište se do komentářů!

Petr Dufek

 

 

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.