Home Osobní rozvoj Reklama jako cesta do neštěstí
Reklama jako cesta do neštěstí

Reklama jako cesta do neštěstí

753
0

Reklamu známe všichni, ať už chceme nebo ne. Stejně tak díky reklamě známe některé firmy nebo slogany, ať už chceme nebo ne. Reklama totiž vždycky ovlivňuje psychiku diváka. Pokud reklamu nepřepínáte, jste jedním z lidí, na které je reklama zaměřena. Stali jste se cílovou skupinou, která se nechává ovlivňovat jak sluchově, tak vizuálně. A právě vizuální stránka reklam má na nás největší dopad. A to všechno se seběhne během třiceti vteřin, které v průměru reklama mívá. Pojďme se podívat na důvody, v jakých oblastech nás může reklama ovlivňovat a proč reklamu přepnout.

Nepotřebujete to

Všem je nám asi jasné, že to, co vidíme v reklamách, je většinou reklama na něco, co nepotřebujeme. Jistým pravidelným intervalem a atraktivitou reklamy však můžeme dostat pocit, že je pro nás výrobek dobrý a že bychom si ho měli koupit. Reklama v nás uměle vytváří chtíč a touhu vlastnit. A když to nemáme, nejsme tak spokojení, jako jsou lidé v reklamě.

Reklama má vliv na psychiku celé rodiny

Reklama v nás i v celé rodině může vyvolat pocit méněcennosti. Představte si domácnost, která několikrát denně nechá běžet reklamy, ve kterých vidí dokonalé rodiny, rodiče vypadající na 20 let, neustále se usmívající děti a úžasné bydlení. Člověk, který pravidelně sleduje reklamu, se pak musí ptát, kde se u něj stala chyba, že nevypadá stejně. Nebo proč nemá stejně krásnou manželku? Děti zase chtějí mít lepší hračky. Ovlivňuje nás tedy nejen potřeba koupit si nějaký výrobek, ale zároveň můžeme mít pocit, že naše rodina není tak dokonalá, není tak dobrá nebo nemá, to co by měla mít. A to je velmi alarmující. Ženy i muži jsou tak stavěni do rolí, že za všech okolností musí být dokonalí, mít dokonalé oblečení, kosmetiku, upravené děti, krásný dům, nábytek a všude dokonalou čistotu. Zdá se Vám to reálné?

Nevíte, co je opravdu dobré

Díky reklamě navíc stejně nikdy nebudete vědět, které výrobky či služby jsou opravdu kvalitní, protože se všechny prezentují jako nejlepší a nejlevnější na trhu. Navíc se často s oblibou díváme na reklamy, které nám navozují jakýsi pocit štěstí díky svému obsahu, ale ve skutečnosti s výrobkem nemají nic společného. Může se Vám také stát, že naletíte na nějakou super akci, která je ale ve skutečnosti velice dobře spočítaná a pro zákazníka někdy i nevýhodná.

Bez reklamy je bezstarostný život

Některé reklamy jsou natočeny pro lidi, kteří se bojí. A tak toho využijí, na začátku Vás trochu postraší svým „co kdyby náhodou…“ a pak ukážou, co pozitivního se stane, když budete užívat jejich přípravek nebo lék.

Vypněte tedy reklamu za všech okolností

Je zbytečné se trápit paradentózou a všemi jinými nemocemi předem. Přestanete se zároveň bát bakterií, které jsou podle reklamy vždy a všude po celé domácnosti – na podlaze, na toaletě, v kuchyni a snad i v lednici. Zjistíte, že i když Váš domácí mazlíček není stoprocentně vydrhnutý až na kost, můžete se s ním doma radovat a mít ho stejně rádi. Zjistíte, že milujete svou rodinu takovou, jaká je – přirozeně krásnou a odpovídající svému věku. Že je Váš domov stále domovem, i když nemáte dokonale běloskvoucí prádlo a na oknech jsou šmouhy. A možná přijdete i na to, že domácí polévka chutná líp, když není ze sáčku.

Nenechte se ovlivňovat hloupostmi a buďte vděční za život takový, jaký ho máte právě Vy.

Aneta Gregorová