Home Motivace pro každý den 5 tipů pro zvýšení motivace
5 tipů pro zvýšení motivace

5 tipů pro zvýšení motivace

0
0

Všichni známe chvíle, když se nedaří. Můžeme se přetrhnout, ale překlenou propast mezi tím, co se aktuálně  děje a tím, co chceme, aby se dělo, se zdá takřka nemožné. Občas se dokonce dostaví chuť to všechno vzdát. Připravili jsme si pro vás 5 tipů pro zvýšení nebo znovuobjevení motivace.

1. Vidina cíle

Velmi rozšířená metoda, kdy si vyhradíte pár minut času, klidně i před spaním a jednoduše si vizualizujete svůj cíl. Všechny věci, lidi a okolnosti, které si přejete a které považujete za žádoucí. V této představě setrvejte a uživejte si všechny pocity a vjemy, které v ní uvidíte. Pocit „jakoby“ to už bylo, vám pomůže vzpomenout si, proč jste vlastně začali a proč si chcete za cílem jít, i když se momentálně nedaří. Sami to zkuste a zjistíte, jakou to má moc.

2. Vidina neúspěchu

Nyní si můžete vyzkoušet techniku, která vám zaručeně také pomůže a to je představa sitauce, která pravděpodobně nastane, pokud se vzdáte. Například váš cíl je perfektní postava. Představa nabírajících kil vám jistojistě otevře oči a nakopne vás tím správným směrem. Někdy je fajn představit si prvně tuto vidinu (místo 10kg dole máte 13kg nahoře), a potom vizualizovat vysněný cíl. Pochopíte, že tato práce s myslí je daleko účinější, než by jste sami čekali.

3. Čistá mysl

Pokud máte hlavu plnou starostí a máte pocit, že to nemůžete zastavit, existuje výborná technika vyprázněné mysli. Spočívá v tom, že si sepíšete své problémy, dilema a navrhnete na ně reálná řešení. Zabere vám to možná hodinku času, ale budete vědět, že už znáte cestu ven a máte plán. Tím se vám dost uleví, nebudete muset v hlavě nosit všechny strachy, řešení již přeci máte. Pokud problém vaší ztracené motivace netkví v nějakých starostech, můžete si očistit mysl i jinými způsoby. Pomůže běh, procházka, cvičení, relax ve vaně. Výsledkem by mělo být, aby jste znovunabyli své sebevědomí a  svou sílu porvat se s čímkoliv, co se před vás postaví.

4. Získejte zpětnou vazbu

Velmi nápomocnou technikou je i získání jiného úhlu pohledu od vašich spolupracovníků, přátel či partnera. Zeptejte se jich, čeho si na vaší práci važí, co svým životem přinášíte a jaké jsou podle nich vaše silné stránky. To vám pomůže získat odvahu a podporu.

5. Projděte si své dosažené úspěchy

Pokud je vaše motivace na bodu mrazu a vy byste to rádi změnili, vezměte svůj život a kousek po kousku jej projděte a hledejte v něm vše, co se vám již podařilo. Mohou to být i na první pohled malé věci, ale když se spojí více maličkostí, vzniká veliká touha dosáhnout víc a víc. Takže se nebojte si vše zapsat a slíbit si, že tento seznam ještě zdaleka není u konce.

Získat motivaci k novému cíli jde téměř samo. Ovšem udržet si ji po dlouhá léta, to už se musí trénovat. Věříme, že se vám to podaří a pokud přestanete věřit, stačí si říct „Já to dokážu“ a vaše síla se obnoví a už vás nic nezastaví.

 

Autor: Lucie Valouchová