Home Osobní rozvoj Trápí vás únava a jste bez energie? Kde ji dobíjet?
Trápí vás únava a jste bez energie? Kde ji dobíjet?

Trápí vás únava a jste bez energie? Kde ji dobíjet?

4.40K
0

Stává se vám, že jste grogy, vyšťaveni, trápí vás únava a jste bez energie? Cítíte se malátní, unavení a pod psa? Potřebujete rychle „dobít baterky“ a nevíte jak? Zkuste naše vychytávky! 

Podzim propukl v plné síle, a mnohým z nás se právě těch sil a energie nedostává.

Nedostatek elánu pociťujeme nejen o sychravých a mlhavých podzimních dnech, ale během roku únava potrápí snad každého. Stále se však podzim řadí k obdobím, kdy nám energie chybí nejvíce. Obzvláště proto, že ubývá slunečných dní, přibývá chladu, den se krátí a čas, kdy je tma naopak narůstá. A s vizí vánoc a shonem před nimi, to není moc dobrý start do akce. Jakékoli. Zatočte s tím! Poradíme vám jak! Co vše nám tedy rychle dobije baterky?

Prodýchejte se!

Při napětí a únavě máme tendenci dýchat přerývaně, krátce a mělce. To je špatně. Snažte se dýchat hluboce a klidně. Sedněte si se vzpřímenými zády, nosem se pomalu nadechněte a pak ústy pomalu vydechněte. Opakujte 3 – 5x. Více ke správnému dýchání nejdete ve článku S dechem na štíru.

Dobijte baterky jídlem!

Hlavní roli hraje správná a vydatná snídaně plná energie, díky níž máme dostatek sil minimálně na celé dopoledne. Podstatné jsou tuky a bílkoviny. Ty jsou zdrojem energie a paliva pro tělo (müsli s ovocem v mléku či jogurtu, celozrnný chléb s máslem a medem, ovoce). K tomu dostatek tekutin – čaj, džus, voda. A v případě nedostatku sil přes den a v práci, jsou první pomocí fíky, obilné klíčky, listová zelenina, mandle, oříšky, ananasový meloun. A čaj se zázvorem, nebo zeleninové štávy.

Dodržujte pitný režim

Především pijte vodu, bylinné a ovocné čaje. Nedostatek tekutin vede k vyšší únavě, proto mějte po ruce stále lahev s vodou. A když si do ní přidáte pár kapek citronu, podpoříte trávení a s ním zvýšíte i hladinu své energie.

Hýbejte se!

Ano, málo pohybu způsobuje únavu a nedostatek energie. Pokud tedy pocítíte (třeba v práci) že jste jaksi vyhaslí, zkuste se zvednout a projít (pokud to tedy lze), třeba po kanceláři, po prostorách či chodbě, anebo kolo budovy.

Uvolněte se!

Nejedná se přímo o cvičení, ale i v pracovním procesu se mnohdy najde chvilka, kdy se lze protáhnout, opřít do židle a uvolněně zavřít oči třeba jen na 2 minuty. A když si k tomu vizualizujete radost, pohodu a smích, je to dokonalé.

Minutová meditace

Meditace je skvělý odbourávač únavy. A tak stejně jako uvolnění, lze aplikovat na minutku, či dvě meditaci. Prostě zavřít na chviličku oči a zhluboka se několikrát nadechnout. Představit si něco příjemného – nebe, slunce, louku, les, moře. To je náboj pro další hodiny.

K zeleni a za sluncem

I krátká – třeba polední pauza (nebo její část), strávená namísto uvnitř přecpané jídelny na lavičce v parku a zeleni, se svačinkou, je energetický doping. Spolu se slunečními paprsky vás najisto nastartuje.

Energii je dobré dobíjet právě a ideálně přírodní cestou, bez podpory chemie, farmaceutik a energetických drinků. To je zrádná a velmi krátkozraká (a také krátkodobá) cesta. Naopak naše vychytávky jak dobít baterky mají okamžitý a velmi příjemný účinek. Vždyť jídlo, příroda, smích a pohyb jsou prima! Tak proč to nezkusit?

 

Pavla Jelínková

(4399)