Home Podnikatelský rozvoj Obchod Jak nevyhořet v podnikání, když klient začne prudit
Jak nevyhořet v podnikání, když klient začne prudit

Jak nevyhořet v podnikání, když klient začne prudit

265
0

Začínáte podnikat a rádi byste ze svého záměru udělali úspěšnou a stabilní firmu? Jste živnostník, který se denně stýká s různými typy klientů a pomalu Vám dochází dech? Ne vždycky je jednání se zákazníkem příjemné. Jednou z nejvíce demotivujících věcí v začátku podnikání je moment, kdy zjistíme, že naši budoucí klienti nejsou takoví, jaké jsme si je představovali. Najednou máme pocit, jako bychom narazili do zdi. Někteří klienti mohou být dokonce tak úporní, že máme chuť náš záměr, který jsme tak dlouho plánovali, vzdát. Jak se zbavit nežádoucích klientů a stanovit si vlastní hranice se dozvíte v tomto článku.

Jaká je vaše cílová skupina?

Někteří zákazníci prostě problémoví jsou. Nedá se s nimi projednat nebo dohodnout nic jednoduše a v klidu. Každému podnikateli se jistě někdy stalo, že se setkal s typem klienta, který „za ty nervy nestál“. Možná i Vy pravidelně narážíte na zákazníky, kteří neplní Vaši představu o hladkém průběhu obchodu nebo poskytování služeb. A pokud už Vaše hranice zašla tak daleko, že uvažujete o ukončení svého podnikání, nevzdávejte se! Naopak zkuste jednoduchou věc. Sepište si vlastnosti svého vysněného zákazníka, ze kterého byste měli radost. Zapište si, jaký má mít věk, o co se bude zajímat, co si bude chtít objednávat, kolik bude ochotný utratit za Váš produkt a jakou z něj bude mít radost. Nebojte se říct si opravdu o to nejlepší, co si zasloužíte. Nezapomeňte na každý detail. Všechno dopodrobna promyslete. Otevřete si tak v hlavě něco jako vrátka, která Vás během nějaké doby opravdu přitáhnou ke správnému zákazníkovi a hlavně k uspokojení z vlastní práce.

Řiďte se svým seznamem

Napsali jste si body, které má zákazník mít. A nyní se podívejte, jaké služby nebo produkty nabízíte Vy. Je to oproti vysněné práci rozdíl? Často se stává, že na webových stránkách máme spoustu nabídek všeho možného. Jak se v tom ale zorientovat? Nebojte se všechny služby, které Vás nebaví, vyhodit z nabídky. Zaměřte se pouze na to, co jste si napsali k Vašemu vysněnému klientovi. Zbavíte se tak dotěrných dotazů od zákazníků, kteří chtějí něco, co neděláte rádi. Nikde není psáno, že musíte dělat věci, které jsou pro Vás nepříjemné nebo komplikované. Touto metodou navíc dojdete k ještě lepšímu klíči, který Vám otevře dveře ke spokojenosti. Nastavíte svůj sortiment a služby přesně na míru lidem, kteří smýšlejí podobně jako Vy (potažmo Váš vysněný zákazník). Nemusíte se bát, že přijdete o klienty, protože nyní jste udělali všechno proto, aby k Vám s nadšením chodil zákazník podle Vašich a dokonce i jeho ideálních představ. Nejen že tedy budete mít radost z vlastní práce, ale budete mít také spokojeného klienta. S velkou pravděpodobností můžeme také říct, že jste si tímto zaručili, že se k Vám bude zákazník rád znovu vracet a jistě Vás také doporučovat ostatním!

A čím jsme toho vlastně dosáhli? Tím, že jsme zúžili svoje služby na ty, které opravdu chceme dělat a ze kterých máme největší radost!

Nesnažte se vyhovět každému

Je zbytečné snažit se vyhovět každému, kdo chce nějaký detail nebo třeba slevu. Naučte se, i když je to ze začátku těžké, opravdu jet podle pravidel, které jste si stanovili. Nebojte se říct ne! A když přijde klient, který bude nepříjemný, klidně jej odmítněte. Ze začátku z toho možná budete mít špatný pocit a možná dokonce v hlavě uslyšíte výčitky svědomí. Když si ale vědomě obhájíte svou hranici a naučíte se vnímat, že Vaše služby jsou kvalitní a Vy víte dokonale, proč to děláte, pak nepříjemné pocity po čase poleví a budete se naopak cítit ještě lépe než kdy před tím! Nebojte se zkoušek – osud Vám občas nastrčí nějakého „záškodníka“, aby zjistil, jestli máte stále své hranice tak pevné, jako na začátku. Když ale vydržíte, výsledek se jisto jistě dostaví!

Jaký typ klientů umíte přitáhnout?

Pokud si ještě nejste jistí, jakým směrem se přesně chcete ve svém podnikání vydat, pokuste se zjistit o své osobě co nejvíce informací. Existuje spousta možností, jak zjistit, jaký typ osobnosti jste přímo Vy. Jednou z možností je si udělat osobnostní test. Podle typu osobnosti najednou můžete zjistit, na co máte největší talent, do jakého typu člověka patříte a jak nejlépe využít svoje energie. Navíc podle sebe přijdete také na to, jaké zákazníky budete přitahovat a na co ve svém podnikání můžete vsadit.

Udělejte si test osobnosti hned teď – Chci zjistit, jaký jsem typ osobnosti!

Aneta Gregorová

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.