Home Osobní rozvoj S dechem na štíru
S dechem na štíru

S dechem na štíru

355
0

Dech – je součástí našeho života zcela automaticky. Často jej nevnímáme a málokdy dýcháme tak, jak bychom měli. Samotný dech se pojí se se životem a bez dechu by život prostě nebyl. A mnoho z nás správně dýchat vůbec neumí a jsou s dechem dost na štíru…

Životodárný dech – dýchejte!

Pro někoho možná zbytečné téma, pro mnohé však nikoli. Položte si upřímně otázku: Kdo z vás skutečně správně, dobře a vědomě dýchá? A upřímně si také odpovězte. A těch odpovědí bude ve většině případů, že takto dýchá málokdo a málokdy. A je to skutečně velká škoda – hlavně pro nás samotné – a pro naše tělo.

Většina z nás totiž dýchá mělce, povrchně a velmi málo takzvaně „z plných plic“. A přitom dobré a efektivní dýchání napomáhá prokysličení těla, organismu a orgánů v těle. Správným dýcháním si můžeme hodně pomoci.

 

Vědomé hluboké dýchání

  • energetizuje tělo a mysl
  • očišťuje krev a nervový systém
  • celkově se prohlubuje a zlepšuje dýchání
  • má pozitivní vliv na držení těla
  • pomáhá zlepšovat metabolismus a látkovou výměnu
  • pozitivně to ovlivňuje činnost tělesných orgánů
  • ulevuje u tělesných potíží – astmatu, epilepsii, vysokém a nízkém tlaku, bolestech hlavy či problémů se srdcem
  • vědomé energetické dýchání má svůj název, říká se mu rebirthing, který definoval roku 1974 Leonard Orr z USA

 

Až do rebirthingu však zacházet nemusíme, abychom správně dýchali a dech využili pro zlepšení kondice. Zcela postačí dech, správný dech, vědomý dech, hluboký a úplný dech jako užitečnou, efektivní a jednoduchou techniku pro každého z nás.

 

Návod jak správně dýchat

Pohodlně se usaďte nebo si pohodlně lehněte. Zklidněte tělo a zhluboka je prodýchávejte hlubokými nádechy, zadržením dechu a výdechy.

 

  • Nadechujeme se nosem a počítáním jedna-dvě-tři, na jedna-dvě-tři také zadržíme dech a na jedna-dvě-tři pomalu ústy vydechneme.
  • Zopakujte tento způsob dechu zpočátku tak třikrát, a postupně po dnech přidávejte až na deset nádechů, zadržení a výdechů.  Vždy s počítáním na  jedna-dvě-tři, nádechy nosem a výdechy ústy.
  • Zkoušejte toto dýchání jedenkrát denně, pak přidejte dvakrát denně a můžete i třikrát denně. Nic tím nezkazíte, spíše si pomůžete.
  • Tělo se takovým dýcháním v maximální míře uvolní a vydatně prokysličí.

 

Po tomto dechovém cvičení se velmi dobře provádějí relaxace, meditace, jóga, mudry, vizualizace, afirmace, atp.

 

Začněte každé ráno!

Každé ráno po probuzení než vstanete z postele (nastavte si budík o 10 minut dříve) je ideální začít den tímto jednoduchým dechovým cvičením. Časem se vám natolik vžije, že se stane zvykem. Takovýto začátek dne vám projasní celodenní fungování, všechny činnosti během dne a existenci vůbec.

Je to efektní a prostý rituál pro dobrý začátek dne!

 

 

Pavla Jelínková

(355)