Home Osobní rozvoj Každodenní pohyb proti stresu
Každodenní pohyb proti stresu

Každodenní pohyb proti stresu

570
0

Pravidelný pohyb vám dozajista pomůže vyčistit hlavu, uvolnit se, a když ho zařadíte hned po ránu před prací, tak vám také zbystří mysl. Vy tak můžete začít svůj pracovní den svěží a plní energie.

Každodenní pohyb je zdraví prospěšný, o tom není pochyb. Ideální je, když denně pracujete na čerstvém vzduchu, máte přitom zdravý a různorodý pohyb a ještě vás práce baví. V takovém případě ani další pohyb příliš nepotřebujete. Jenže takové zaměstnání má jen málokdo. Možná zahradníci, profesionální sportovci nebo horští průvodci. Ale co všichni ostatní? Ideální je do svého denního rytmu zapojit běhání, jízdu na kole, na kolečkových bruslích či alespoň procházky. Každodenní pohyb totiž přináší spousty výhod a hlavně se budete cítit lépe.

 

Zdravé tělo a bystrá mysl

Máte-li sedavé zaměstnání a musíte se potýkat s pracovním tlakem, o to více pohyb potřebujete. Nejde jen o protažení těla a bolavých zád z dlouhého sezení za počítačem. Pohybem získáte ještě něco navíc – uvolnění hlavy, která bývá v současné uspěchané době plná myšlenek. Budete-li každé ráno před prací běhat nebo jezdit do práce na kole, uvidíte, jak vás to osvěží. Budete bystřejší, stres vás nebude tolik ovládat, budete se lépe soustředit a dlouhodobě se uklidníte. Pravidelný pohyb je ten nejlepší návyk, který si můžete vypěstovat.

V práci totiž většina lidí tráví velkou část života. A spousta lidí navíc není v práci spokojena. Když už nejste zatím schopni práci změnit, můžete alespoň její dopad harmonizovat pohybem. Je to jednoduché, důležité je jen se rozhodnout, začít a mít vůli k tomu se svého rozhodnutí držet.

 

V pravidelnosti je síla

Každému vyhovuje jiný druh pohybu. Pro vyčištění hlavy a uvolnění stresu se doporučuje si hned po ránu zaběhat nebo alespoň zacvičit. K běhání nic nepotřebujete, stačí tenisky a hlavně vůle vyrazit. Délku svého ranního běhu si určíte dle svých možností, ideální je vytvořit si okruh a ten pravidelně odběhnout. Protože právě v pravidelnosti je síla. Stejně tak můžete jezdit ráno na kole nebo na kolečkových bruslích či alespoň chodit na procházku se psem.

Komu ranní běh nevyhovuje nebo dělá fyzicky náročnou práci, měl by se ráno protáhnout a uvolnit ztuhlé svaly. Cvičení lze provádět i během dne přímo v práci. To se doporučuje všem, kteří dělají celý den to samé a tělo je tak nepřirozeně pořád v jedné pozici.

Máte-li po práci zase plnou hlavu a cítíte stres, pohyb opět pomáhá. Odpolední vyjížďky na kole, výlety s dětmi, běhání, ale také míčové sporty. To vše pomáhá. Přijde-li například manažer z práce, těžko se uvolní. Pořád myslí na to, co je vše potřeba udělat a nosí si práci i domů. Přesně v tento moment pomáhá pohyb. Kdo má rád míč, může si jít zahrát s přáteli nohejbal, volejbal či tenis, kdo je spíše individualista, může vyrazit třeba na kolo.

 

Závěrem

Ať už máte jakékoliv zaměstnání, pravidelný pohyb je prospěšný – uvolňuje stres, bystří mysl, posiluje a protahuje tělo. Když si do svého denního rytmu začleníte pravidelný pohyb, můžete jen získat. Taková změna se navíc projeví velice rychle. Možná vám dokonce pomůže odstranit některé své špatné návyky nebo změnit či vyřešit věci, které vám ztrpčují život!

Chcete-li ve svém životě udělat i další změny, vyberte si jeden ze seminářů osobního rozvoje nebo si přečtěte článek o tom, jak na osobní rozvoj. Zdarma si také můžete stáhnout ukázku knihy Triumf, která vám možná pomůže odhalit své skryté rezervy a schopnosti.

 

Zajímá vás toto téma? Máte jakékoliv připomínky či dotazy? Rozepište se do komentářů!

 

 

Petr Dufek