Home Osobní rozvoj 5 způsobů jak být šťastný hned teď!
5 způsobů jak být šťastný hned teď!

5 způsobů jak být šťastný hned teď!

2.72K
0

V každodenním koloběhu života existují dny, jež máme pohodové, a vše nám vychází. Pak jsou dny všední a jaksi rutinní. Ale mezi ty nejhorší se řadí tzv. dny „blbec“, které jsou nepříjemné, protivné a dokáží nás zcela rozhodit. Jak proti takovým dnům bojovat a jak být šťastný a v pohodě hned teď?

Nedejte se a utřete je! Být celý den zamračený a otrávený umí být každý. Obzvláště v případě, že se nám od rána nic nedaří. Ideální je, se takovýmto dnům nepoddávat a „srovnat“ je hned v zárodku. Prostě se nedejte a utřete je, nebo lépe setřete z kalendáře úplně! Jak na to? Věřte – nevěřte, existují tipy jak se „hodit do pohody“. Jak být šťastný okamžitě?

Úsměv je základ a smích je výhra!

Ne nadarmo se říká, že s úsměvem jde všechno líp. Úsměv na tváři nic nestojí, a když nic jiného, všechny škarohlídy okolo přinejmenším naštve. Tak se začněte se usmívat. Že to jde jen těžko, když máte den „B“? Zkuste si tedy představit si, že se vám vše daří, že to je jen zlý sen a všechno klape jak má. A věřte, že ono to skutečně zafunguje. A podaří-li se vám nejen usmívat, ale si smát, máte vyhráno! Protože se vám podařilo být šťastni spokojeni – bez ohledu na okolnosti a okolí.

 

Afirmujte!

A když si k úsměvu, nebo přímo smíchu dokážete afirmovat pozitivní přesvědčení, bude to dokonalé. Afirmace je slovní spojení, věta či věty vytvářející přesvědčení a ujištění. Ideálně se používají každodenně. A naučíte li se myslet a přemýšlet JEN pozitivně, negace nebudou mít šance, ty ještě nikomu neprospěly, ba naopak uškodily. Afirmováním – tj. opakovaným vyslovováním afirmací si „programujeme“ mysl i tělo na to dobré, nové, budoucí. Vlastní sestavené afirmace, které jsou „ušité“ vám na míru, jsou nejlepší, protože se nejlépe pamatují a obsahují jen ty vaše tužby, cíle, záměry. Říkat bychom je měli několikrát denně. Vždy si vybrat jednu denně – a stále si ji během dne opakovat.

Pár tipů pro afirmace pro štěstí a zlepšení nálady:

  • Všechno co dělám, se mi daří.
  • Přitahuji jen pozitivní emoce, city, myšlenky zprávy situace a osoby.
  • Nic a nikdo nevytváří můj svět, jen já sám/a.
  • Rozhoduji se být v pohodě – právě teď a tady.
  • Jsem pozitivní, optimistický/á, pohodový/á a šťastný/á

 

Rozhlédněte se!

Nejde li vám smích ani úsměv, zkuste se dobře rozhlédnout okolo sebe. Všude kolem nás je plno drobností, které vídáme každodenně, ale v podstatě nevnímáme. Drobnosti, které pohladí po duši a působí jako balzám na nervy i vnitřní pohodu. Jsou to hrající si malé děti, různě tvarovaná a sluncem či deštěm probarvená oblaka, sluneční paprsky, poletující ptactvo, podzimní pestře zbarvené listí, i déšť může být romantický a krásný, pohled na stromy, hory, květiny. Příroda sama je nejlepším lékem na splíny. Případně nemáte-li možnost něco takového vidět, lze použít televizi, či video (třeba na něj mrkněte na pár minutek v pc).

 

Vůní proti nepohodě

Aromaterapie je dostupná každému a velmi příjemná záležitost. Vůní lze odvát mnoho věcí, i špatný den a pocity z něj. Někdy není zapotřebí ani určitá vonná esence, olejíček nebo pačuli, ale třeba jen vás oblíbený parfém či kolínská. Jste-li v nepohodě, postačí se navonět a hned se cítíte lépe. Je to taková nepsaná zákonitost. Případně si z olejů vyberte tu svoji vůni, která vašemu nosu nejvíce lahodí. Tady se nedá moc co poradit, ale každý si musíme vybrat dle svého nosánku, jelikož i vůni každý vnímá jinak. A co jednomu voní, druhému nikoli.

Maximálně jen pár tipů, která vůně je nač vhodná 

  • Borovicová – snižuje úzkost, stres a deprese.
  • Citrusová – dodává energii, zlepšuje náladu, zvyšuje koncentraci.
  • Levandulová a jasmínová – vůně zklidňují, odbourávají nespavost, mírní depresi a zlepšují náladu.
  • Rozmarýn – zcela odvane únavu a zvýší soustředění, paměť.
  • Máta – je ikonou svěžesti, radosti a lepší nálady.

Rozehrajte chuťové buňky

Ano, jídlem a mlsáním k dobré náladě! Snad mě výživoví poradci nezatratí, já mám na mysli samozřejmě jen velmi občasné potěšení a doping, nikoli pravidelné pojídání a nějaké přejídání cílené k pocitu pohody. Co si ale budeme namlouvat, jídlo je nejen skvěly lék na mizernou náladu, ale i bezvadná odměna za přetrpěný stres. A abyste neměli následné výčitky svědomí, že hřešíte, zkuste chuťové buňky rozehrát trochu zdravě. Zkuste banán, oříšky (vlašské, pistáciové, kešu, lískové), kousek čokolády (ale opravdu ne celou tabulku, jen kousek), vejce, kuřecí maso nebo lososa. Cokoli si z toho si vyberete a přichystáte si, to si také „noblesně“ naservírujte. Jíme i očima, a vy si určitě zasloužíte po těžkých chvílích a třeba celém dni něco extra. Následně jezte v klidu, pomalu a každé sousto si vychutnejte.

Psychika je nedílnou a velmi stěžejní součástí naší existence. Její role je nepopiratelná. Naše vnímání všeho a všech kolem utváří naši dennodenní pohodu či nepohodu. Je jen na nás, jak dalece se necháme okolnostmi ovlivnit k negaci. Je dobré vědět, že nikdo a nic nevytváří váš život, jen vy sami. A tak proč dávat šanci negativním pocitům a náladám, když se následně odráží v dalších situacích i hodinách? Lepší je se smát a být v pohodě nezávisle na okolnostech i okolí. Že je to těžké? Ano, je a velmi. Ale stojí to za to alespoň to zkusit. Nic to nestojí a může jen prospět.

 

Dobré je se k dobré náladě a k tomu být šťastný namotivovat. Že to neumíte, či nevíte jak? Zkuste si prostudovat náš článek Jak motivovat sám sebe.

 

Pavla Jelínková

(2719)